Äntligen tillbaka !

Jag startade den här bloggen för att jag nästan inte skrev om något annat än hundar i min privata blogg. Jag kände att det blev lite väl mycket och valde att starta en ny. Ja, allt det där vet ni ju redan.

Hur som helst - för ett tag sen slutade mitt internet att fungera och det har varit en lång väntan fram till den här dagen när det är igång igen(och inte tack vara bredbandsbolaget, utan tack vare en vän som lånar ut sitt mobila bredband till mig då han inte har användning av det.)

Under de veckor(månader) jag varit utan uppkoppling har jag tänk att jag så gärna hade velat blogga. Lägga upp någon bild på min pussprins när han gör något oemotståndligt eller skriva en och annan arg text angående rasförbud eller liknande. Men jag måste erkänna att ju längre tiden gick - desto mindre lust kände jag att skriva. Det liksom flöt av mig. Inspirationen. Meningarna.

Så fort jag tänkt tanken “Det här vore fint att lägga upp i bloggen” kom den andra tanken - “Det är ju ingen idé, jag kan ju ändå inte lägga upp det.” Sen gick dagarna och det där fina jag hade tänkt lägga upp i min blogg var borta.

Kreativitet föder kreativitet. Så enkelt - ack så svårt.

Vad jag ville få sagt med detta är bara det; jag hoppas på att hitta tillbaka till skrivandet. Och medan vi väntar bjussar jag på en bild på Kapten.

So long !

Sommaren -09


Kommentarer
Postat av: mamma

Jo, det blir som en vana det där. Men hoppas du är igång igen.

2012-01-02 @ 14:00:49
URL: http://barockbloggen.blogg.se/
Postat av: Nia

Jag kikar här minsann och läser om du skriver. Så skriv för glatta livet. Och för mig. Och alla andra som har ett läsöra.

2012-01-03 @ 19:09:51
Postat av: h-f

Mamma: Jag har haft så många stunder under hösten då jag kommit på att "det här hade blivit en bra bloggpost". Men nu verkar jag inte riktigt hitta dem i hjärn-arkivet längre. Men det dyker nog upp nya potentiella inlägg inom en snar framtid (:



Nia: Vad roligt att höra ! Bara att veta det gör ju att jag känner enormt stor lust att författa några rader här väldigt snart (: Och för dig ska jag skriva, helt klart (: Förresten såg jag en bild på din lill-flicka på facebook. Hon är så fin ! (: Skulle vara väldigt intressant att höra hur det går med hennes träning (:

2012-01-04 @ 00:32:56
URL: http://hundstund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0