Kapten - en liten livshistoria.

För nytilkomna läsare(alla är väl mer eller mindre på nya på en ny blogg, men för er som inte följt mig på Ishav heller) vill jag här med ta tillfället i akt att presentera min pussprins Kapten.



För ganska precis tre år sedan såg vi ut så där. Då var han en liten skit, nyfiken på allt precis som en valp ska vara. Han stora passion vid den tiden var att jaga höstlöv samt att äta cigarettfimpar, gamla snusar och tuggummin från gatorna(till mattes stora förtvivlan).



Valptiden gick fort och snart blev han en klumpig, livfull unghund. På bilden ovan leker han på fotbollsplan med rottweilerkompisen Emil.

Vid ett års ålder vägde han drygt 40 kg. En liten biff med andra ord.



Sommaren -10 var han i princip fullvuxen. På bilden leker vi en av hans bästa lekar med ett tygben - dragkamp. Matte vinner f.ö varenda gång. Men eftersom han är rätt värmekänslig får vi hålla oss i skuggan och bara leka eller träna kortkorta stunder.



Idag ser han ut så här. Han mäter ca 65 cm över manken. Väger 48,5 kg och är i sitt livs bästa form.
Han är en glad krabat som älskar det mesta här i världen. Kommer någon hem till oss får denne vara beredd på att översköljas av pussar eller att få ett stort hundhuvud i famnen.

Han tycker inte om att bli duschad eller att gå i små vattenpölar, men älskar att bada ute i sjöar och hav.
Han älskar att få arbeta, t.ex spåra eller lära sig nya trick(ofta med hjälp av en klicker) men han totalt avskyr att få på sig en sele, flytväst, ryggsäck eller ett täcke.
Han gillar katter, men förstår inte riktigt att backa undan om han får kattstryk. Han är superbra med barn(valpar och kattungar också för den delen) men är lite försiktig när det kommer till män han inte känner.

Att beskriva honom skulle ta alldeles för lång tid. Men nu har ni fått ett litet hum om vem han är.
Avslutningsvis kan jag säga att han är en helt vanlig hund, med en alldeles särskild plats i mitt hjärta.



Kommentarer
Postat av: mamma

Oj vad tiden flyger! Det var ju nyss han var en sådan där liten knubbis.

2011-11-01 @ 21:55:03
URL: http://barockbloggen.blogg.se/
Postat av: Syrro

Vilken finis han är, jag kan säga att jag saknar honom ganska rejält.! <3

2011-11-04 @ 14:41:37
URL: http://snokristall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0