Ny övning.

Idag när vi var i skogen, jag och min prins, hade jag med mig en ny boll som jag tänkte att vi skulle busa med. Och det gjorde vi såklart också. Men jag kom även på ett nytt sätt att träna inkallning på.

Jag satte Kaptenen ner och sa åt honom att stanna. Sen gick jag en bit(första gången ca 3 meter) och satte ner bollen mitt på vägen. Sen gick jag en bit till(ca 5 meter första gången) och väntade en sekund eller två innan jag kallade in honom. Min tanke var såklart att han skulle klara av att lämna bollen(som är det roligaste han vet) ifred och komma till mig. Vilket han också gjorde, min duktiga kille ! Efter att han fått en liten godisbit som belöning sa jag "Varsågod" och han sprang och hämtade bollen och kom med den till mig, varpå han fick en liten godisbit till. Under denna övning kan man alltså säga att han fick belöning tre gånger varje gång vi gjorde den.

Innan vi hade åkt hem från skogen hade han klarat av denna övning med bollen ca 15 meter från honom och med mig ca 25 meter från bollen. Vilken stjärna han är !

Här nedan får ni övningen förstklassigt illustrerad.







Har ni några tips på roliga, men ändå enkla, övningar ?

Kommentarer
Postat av: Grisen

Haha, Hanna alltså jag måste säga att du är världsbäst på att måla (; hihi

2012-01-07 @ 20:14:55
Postat av: mamma

Toppenbra övning och duktig hund!



Chateau har varit så där superunderbar nu också i all träning-passage ur perfekt piaff idag till exempel. Kan det vara att vi har mer tid? Önskar man hade det jämnt, vad månde bliva om vi hade det?



Idag minns jag min första hund Tösen. Hon föddes 7/1.Hon var inte lydig-men tuff! Hon lärde mig mycket.

2012-01-07 @ 23:44:59
URL: http://barockbloggen.blogg.se/
Postat av: H.

Bra inkallningsövning, med störningsmoment.

Beskrivningen är klockren!

2012-01-09 @ 15:10:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0