Ett nytt hem för Elva

 
Vi som vant oss vid Kapten som mycket sällan skäller har nu att ta itu med en ganska så skällig liten Elva. "Vem kommer? Matte, skynda dig hit!" skäller hon när vinden blåser, katterna smyger eller grannen bygger ut altan. Elva är också lite osäker och hänger mig i hälarna hela tiden. Förr fick man hålla altandörren stängd för att hon inte skulle smita ut, nu får man hålla den stängd när jag måste in med tvätt eller liknande om resten av famlijen vill ha henne utomhus. Där jag är är också Elva. På natten sover hon utanför min sovrumsdörr och hon tävlar med Kapten om att ligga vid mina fötter när jag sitter och skriver, som nu. Men det bir säkert bättre när hon ser att hon ska stanna här för livet och känner sig trygg i sin nya flock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0