Utmaning till Kapten

Kapten har blivit utmanad av Barockbloggen:
  1. Vilken historisk epok skulle du vilja leva i utom vår egen?  Jag skulle trivas som gårdvar i någon Bullerby-liknande by på 1920-talet. Karo i Anna-Maria Roos Sörgården var ju Berner Sennen, precis som min pappa.
  2. Vilken historisk epok skulle du absolut inte vilja leva i, du får även ta med vår tid. På medeltiden kunde man hänga hundar för mindre förseelser, det är jag glad att jag slipper vara med om.
  3. Vilken bok skulle du vilja vara med i?Amys ögon av Richard Kennedy borde jag väl säga, eftersom jag fick mitt namn från den boken, men det är så spännande saker i den som man bara vill höra om, inte vara med om på riktigt. Jag vill vara med i en bok där jag får springa runt utomhus och där det är mycket snö utan varma solskensdagar, Baskervilles hund kanske skulle passa-där är det ju aldrig solsken, men mest Varghunden av Jack London, Puhs hörna skulle också passa, när de bygger ett hus åt I-or och snön faller ner eller när de följer tessle-spår i snön.
  4. Vilken person skulle du då vara i den boken?Jag skulle vara Vittand i Varghunden, förstås, jag vet att det bor en hjälte i mig som skulle rädda min familj ur varje fara.Eller så skulle jag vara Tiger i Nalle Puh, jag är också ganska skuttig av mig.
  5. Vilket ämne i skolan önskar du att du hade lagt mer krut på? Jag tycker jag lägger ner min själ i allt jag gör, men matte och mommo önskar nog att jag hade lärt mig att vara mer tolerant och överseende mot tuffingar som utmanar mig. Mer agility vill jag lära mig och jag skulle bli en utmärkt vallhund, fast de inte verkar ha fattat det.
  6. Om du fick fråga Charles Darwin, Moder Teresa och Maria från Magdala en fråga, men samma till dem alla, vad skulle det vara? Får jag godis? Snälla, jag är ju så här söt!

  7. Vad tycker du är den viktigaste åtgärden som vi borde göra för att rädda vår planet från klimatkatastrof? Sluta köra bil när jag inte får åka med.
  8. Vilken musik skulle du inte klara dig utan? Pipet från mitt leksaksben och min goselarv.
  9. Om du vore ett djur, vilket skulle du då vara (Kapten får förstås berätta vilken slags människa han hade varit). Jag skulle vara kapten på ett skepp i Stilla Havet.
  10. Varför just den människan? Det hörs på namnet.
  11. Berätta om ett djur som lärt dig något viktigt. Tom Puss, den lilla katten som flyttat härifrån nu, han lärde mig att katter kan vara hur gosiga och rara som helst, fast de har sträva tungor.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0